مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از هم‌استانی‌ها جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند که با این تعداد، جمع جان‌باختگان به ۳۶۶ نفر رسید.

دفن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، ۱۹۸ هزار نفر از مردم استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۲۷ هزار و ۳۳۹ مورد مثبت قطعی شناسایی‌شده است. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر از هم استانی‌ها جان خود را در اثر بیماری کووید ۱۹ از دست دادند که با این تعداد، جمع جان‌باختگان به ۳۶۶ نفر رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۲۱۶ نفر تاکنون با بهبودی کامل از بیمارستان‌های این استان مرخص شده یا از قرنطینه خانگی خارج‌شده‌اند، اظهار کرد: هزار و ۱۷۹ بیمار نیز هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری ‌شده‌اند. آمار نشان‌دهنده این است که ویروس کرونا عفونی‌تر و تهاجمی‌تر شده است، بنابراین مردم باید با جدیت توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

همتی با اشاره به آمار مقایسه‌ای بیماری کووید-۱۹ در کشور و استان فارس گفت: درحالی‌که ۱۰ درصد از موارد ابتلای کشور شامل بیماران استان فارس می‌شود، خوشبختانه تنها ۲.۵ درصد موارد مرگ‌ومیر کووید ۱۹ کشور مربوط به فارس است و این نشان‌دهنده تلاش گسترده و خستگی‌ناپذیر کادر بهداشتی و درمانی فارس است که برای بهبودی بیماران از جان‌ مایه می‌گذارند.

کد خبر 533335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha